status

Kaos. Kaos i sinne, kaos i hus, kaos i kropp. Orolig, stökigt, ont och spänd. Känner mig inte i harmoni. Men jag sätter mig ner med en kopp varm choklad (utan socker ;-)) och andas en stund. Livet är inte så fasligt. Livet är ganska bra.
 
 
Jag måste sluta ställa så höga krav på mig själv. Jag måste inte hinna med promenader, nyttig mat, inredning, städning, bloggning, umgänge, handling, bokföring och att ta hand om bebis. Inte på en och samma gång och inte ensam. Städet lägger jag ner tills helgen. Då ska det städas och julpyntas minsann. Dock är det väldigt viktigt för mig att ha det prydligt hemma. Är det kaos i hemmet, ja, då blir det kaos i sinnet. Så funkar jag. Är återigen i en period då jag vill rensa, sortera, göra av med. Vill städa upp i sinne och i hem. 
 
Längst ner på min priolista hamnar faktiskt träningen just nu. Det var någon klok bloggerska som jag inte minns vem som skrev nyss om att vi lider av "additionssyndrom". Alltså att vi hela tiden vill addera i våra liv utan att subtrahera. Vi blir inspirerade till att träna, inreda, vara kreativa, sitta på café i timmar med vänner, laga god mat från grunden, handla ekologiskt, vara närvarande partners/föräldrar/vänner, prestera på jobbet (helst som egenföretagare) och helt enkelt bränna ut oss till sist. Det går inte att få in allt det där i ens liv. Men jag har svårt att prioritera ibland och försöker gärna få in allt. 
kaos i kök när jag bestämt skulle baka allt själv inför namngivningen...
 
Nä, nytt fokus imorgon. Idag har jag varit alldeles för splittrad och lille Noah har mest fått hänga med i bärselen när jag vankat rastlöst av och an i huset utan någon direkt vilja eller ork att göra något alls. Prioritera det viktiga - det som får mig att må som bäst och det som verkligen behövs göras = ro i sinne.
 
#1 - - Annie:

Jag har lagt ner allt det där. Får jag till träningen två gånger i veckan just nu är jag glad. M är viktigast och eftersom han hänger på mig hela tiden nu är det svårt att göra annat. Var tid har sitt tänker jag. Mitt fokus blir bra mat så vi båda får bra näring. Bloggen blir när de hinns. Städ när vi båda är hemma - om vi orkar.

Du viktigaste nu är M och sömn. Och att slippa alla krav på hur saker borde vara. :-)

Svar: Eller hur!? Jag är ju bara såndär typisk "duktig flicka" som ska kunna allt och ha koll på allt och liksom inte ha några bekymmer. Men försöker verkligen släppa på kraven! Märker att jag höjer mina krav när jag är i obalans - ett sätt att försöka skapa balans antar jag. Behöver varva ner lite! Haha, lättare sagt än gjort :)
Madde