nesting mode

jag har varit i en boande fas länge nu, men börjar verkligen känna hur det bara växer sig starkare och starkare. samtidigt blir jag tyngre och klumpigare och den lilla foglossningen jag har gör sig påmind så fort jag försöker lyfta något som väger mer än 5 kilo, så det är lite frustrerande.
igår bestämde vi oss dock att vi inte kommer att måla de tre rummen som ska flyttas runt. först blev det för mig en besvikelse, jag vill ju bara ha det fint! men samtidigt en liten lättnad, jag behöver inte tänka på det nu. det är bara garderoben som ska målas och göras klar. i september ska vi fixa måleriet förhoppningsvis.
det viktigaste för mig just nu det är att få rätt på rummen. jag vill verkligen få ordning på barnrummet - ställa i ordning spjälsäng och skötbord, kunna tvätta babykläderna och vika ihop dem och lägga dem i en låda/garderob och liksom få förbereda. jag vill ju att det ska vara klart när han kommer <3
sist men inte minst är det väldigt viktigt för mig just nu att få rätt på kontoret/hobbyrummet. det har blivit lite av en hang-up just nu. jag antar att jag verkligen vill känna att jag har stenkoll på alla papper och grejer när baby kommer, så att jag inte behöver tänka på det då, det ska bara finnas till hands, lätt att hitta och hantera. 
idag blir det att flytta över grejer till uthuset som ska vara där - lite sängdelar och bäddmadrass till gästsängen, nattduksbord, och handdukar mm. sen ska vi också slipa och spackla igen skruvhålen i garderoben. när det är klart är det bara att lägga på den sista färgen i golvet och runt listerna. wiee!