inredning, kontor, ordning, organiserat

the office

i veckan har jag pysslat med att ställa i ordning kontoret lite mer så att jag kan sitta där och sköta hushållsekonomin osv. när bebisen kommit blir det även att sköta det mesta av restaurangens bokföring här, så att få i ordning detta utrymmet har varit väldigt skönt. jag har en del kvar att göra där inne ännu, men jag visar hur långt jag har kommit hittills i alla fall!
före...så här såg det ut innan. hade införskaffat pärmar och satt upp dokumenthanteraren på väggen, men inte ställt i ordning något och det låg osorterade papper och räkningar överallt.
efter...nu är papprena sorterade in i pärmarna. jag har valt att ha en pärm för mig, en för chris, en för bilarna och katten. en pärm kommer att vara för vårt barn och en pärm för ekonomi. lätt att hålla reda på alla papper på det viset! i dokumenthållaren ligger alla räkningar som ska betalas, samt andra papper som ska tas om hand om. nu behöver jag tänka ut ett smart ställe att ha skrivaren så att den inte är i vägen eller syns för mycket...ingen skrivare är väl särskilt snygg? 
har som sagt lite kvar att göra i det här rummet, men nu är det viktigaste klart! och skönt känns det. jag har verkligen kommit igång med allt sorterande och att få rätt på alla grejer som ligger i huset så att de får en egen plats. it feels goooood!