100 frågor

1. Hur gammal är du om fem år?

32

2. Vem tillbringade du minst två timmar med igår? 

Chris :)

3. Hur lång är du? 

169 cm,

4. Vilken är den senaste filmen du sett?

Minns inte...kollar mest på serier och är dålig på att minnas vilka filmer jag sett när.

5. Vem ringde du senast?

Chris

6. Vem ringde dig senast?

Chris, men jag hade missat hans samtal så därför ringde jag upp honom.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

En längtan om adventsmys och att en viss bebis behövde roas lite för att avhjälpa ledsamhet ;)

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? 

Det beror på vem det är och vad ärendet är. 

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? 

Skilda, men gifta igen på varsitt håll med nya partners :)

10. När såg du senast din mamma?

Alltför längesedan nu. Gillar inte.

 

11. Vilken ögonfärg har du?

Blå

12. När vaknade du i går?

6.30...är så trött om morgarna nu.

13. Vilken är din favoritjulsång?

Bereden väg för herran, hehe.

14. Vilken är din favoritplats?

Hemma!

15. Vilken plats föredrar du minst?

I trafiken på väg hem.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Fortfarande här i huset med familj och ett jobb jag trivs med :)

17. Vad skrämde dig om natten som barn?

Spöken.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

Det var något som fick mig att vilja asgarva förra helgen men minns inte vad det var.

19. Hur stor är din säng?

Den är 160 cm bred.

20. Har du stationär eller bärbar dator?

Bärbar, smidigt men samtidigt dåligt för bildredigering.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 

Jag har två och Chris har två - så fyra.

23. Hur många landskap har du bott i? 

Bara Halland.

24. Vilka städer har du bott i?

Laholm, Haslemere och Halmstad.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Strumpor om det är kallt, barfota om det är varmt. Barfota i gräset på sommaren, men skor på asfalt och grus.

26. Är du social?

Jag älskar att umgås med folk, men uppskattar egentid väldigt mycket också. Är blyg och avvaktande i nya sällskap.

27. Vilken är din favoritglass? 

Riccardo’s i Halmstad.

28. Vilken är din favoritefterrätt? 

Pannacotta, helst med choklad i.

29. Tycker du om kinamat?

Jaa, särskilt från Lotus i Halmstad!

30. Tycker du om kaffe?

Oo ja, visst gör jag det. Men inte äckligt maskinkaffe, då avstår jag hellre.

31. Vad dricker du till frukost? 

Kaffe, te eller juice!

32. Sover du på någon särskild sida?

Sover väldigt ofta på vänster sida, vilket har resulterat i en ond axel.

33. Kan du spela poker? 

Haha, nej.

35. Är du en beroendemänniska?

Hmm, jag skulle nog tro det. Fast det ändrar sig ofta vad jag är beroende av.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Ja, en av mammas väninnor har en son som föddes på samma födelsedag som mig.

37. Vill du ha barn?

Ja, det skulle jag vilja ha.

38. Kan du några andra språk än svenska.

Jag kan ganska bra engelska, och läste tyska i 7 år i skolan, men oklart hur mycket jag kan av det. Läste italienska och latin på gymnasiet, men där är det inte särskilt mycket som fastnat!

39. Har du någonsin åkt ambulans?

Nej.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?

Havet om vattnet är fint!

41. Vad spenderar du helst pengar på?

Mat gillar jag alltid att handla. Sen går det andra i perioder.

42. Äger du dyrbara smycken?

Det dyraste jag äger är min förlovningsring.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

Kollar nästan inte alls på TV. Gillar nyheterna och serier.

44. Kan du rulla med tungan?

Tror det.

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Skrattar mest och bäst ihop med syster, Maria och Therese.

46. Sover du med gosedjur?

Nä.

47. Vad har du för ringsignal?

Någon Avicii-låt.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

Vet inte, mamma kanske har någonstans.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

Ingenting tror jag. Skulle vara det röda i Google Chrome ikonen!

50. Flirtar du mycket?

Haha nej.

51. Kan du byta olja på bilen?

Nä :(

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?

Nej!

53. Vilken var den senaste boken du läste?

Håller på och läser "The Mallorean" av David Eddings. Tror det är andra eller tredje gången jag läser den bokserien. 

54. Läser du dagstidningen? 

Nope.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Nej.

56. Dansar du i bilen?

Nej, men sjunger, jämt!

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? 

NRJ.

Vad krafsade du senast ned på papper?


Krafsar väldigt mycket på papper, har alltid väskan full med tjafs jag krafsat ner och sen aldrig tittar på igen.

59. När var du i kyrkan senast?

När vi gifte oss i somras :)

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?

Gunnar hette han och var engelsklärare. Han gick i pension när jag slutade åttan, så i nian hade vi en alldeles nyexaminerad och osäker lärare och lärde oss inte så mycket...

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?

Vet inte! Vi campade en del när jag var barn. Skulle gissa på 2, kanske högst 3 nätter!

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?

Chris köpte en låda med Lindtpraliner bara sådär häromveckan :)

63. Vad lyssnar du på just nu?

Absolut ingenting.

64. Har du varit med i tidningen?

Ja, flera gånger.

65. Vad är det konstigaste du ätit?

Uh, surströmming, fast det smakade jag bara på. 

67. Vad är det för färg på din tandborste?

Orangeröd.

68. Hur imponerar man på dig? 

Öppenhjärtad, empatisk och rolig!

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?

Mamma eller Maria oftast.

70. Har du någon piercing?

Jag har hål i öronen.

71. Din största vinst?

Typ nån hundralapp någon gång på bingolotto när jag var liten?

72. Civilstånd?

Gift! :D

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?

Alldeles för många....

74. Är du fåfäng?

Nja, får slängar av det ibland, men bryr mig inte så mycket. Har inga problem att gå ut utan smink.

75. Ångrar du någonting du gjort?

Nej, man lär sig av sina misstag.

76. Hur gammal är din pappa?

53

77. Vilket är ditt drömjobb?

Socialt, utvecklande, varierande. 

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?

Resa mer.

79. Vad har du haft för husdjur?

Katter har alltid funnits i mitt liv. Har även haft undulater och nymfparakiter, en hamster och ett par gröna leguaner. Hade kaniner ett tag med.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?

Haha, alla mina läsare känner mig tror jag. Men hmm...1. jag har fortfarande inte bytt mitt körkort sedan jag gifte mig. 2. jag är ganska förvirrad och glömmer lätt saker. 3. jag blir stressad av att ha stökigt omkring mig.

81. Svär du ofta?

Inte nuförtiden tror jag.

82. Sverige när det är som bäst?

När det är riktiga årstider: riktig vinter och riktig sommar.Riktig vår och riktig höst!

83. Kan du åka slalom?

Inte det minsta. Kör störtlopp i skidbacken, haha!

84. Vad har du ätit i dag?

Gröt till frukost, lax med bovete till lunch, kyckling i sås med pasta till middag. Lite frukt, en brödskiva, ett par pepparkakor och en bit mörk choklad emellan målen.

85. Vad har du för utbildning?

Kandidatexamen i engelska och är examinerad studie- och yrkesvägledare.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?

Hela mig.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?

Är missnöjd med att min rygg och mina höfter är så stela och gör ont.

88. Vilken är din bästa egenskap?

Jag är öppensinnad, fördomslös och vill alla väl.

89. Vilken är din sämsta egenskap?

Jag är otålig och slarvar ibland med saker.

91. Saknar du något?

Bara att få klart här hemma.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?

Uhm, jag tror det är viktigt i den mening att personen känner sig uppskattad och ihågkommen om man uppvaktar. Det är lätt att vi tar varandra för givet. Men jag är själv ganska dålig på uppvaktning, tyvärr.

93. Vad gör dig ledsen?

Massor av saker. Jag blir ganska lätt ledsen. Men det är oftast över snabbt igen :)

94. Vad gör dig glad?

Massor av saker också. Vänner, Chris, huset, träning, att vara utomhus, att resa, att äta, att känna sig fri.

95. Har du varit gift eller förlovad?

Jamen, jag ÄR ju gift :)

97. Vad är det knasigaste du gjort?

Haha, vet inte. Ta en klunk rakvatten för att impa på äldre killar när jag var 13 år? Det var rätt knasigt och osmart.

98. Vad har du för laster?

Att jag kan tycka att det är så jobbigt att ta sig till gymmet ibland, för väl där går ju allt bra för det mesta!

99. Vem är din förebild?

Massa starka kvinnor och män. Både människor jag känner och jag inte känner.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?

Krama Chris!