okej okej

sommaren bjuder på högsommarvärme med grader runt 30 sträcket (vilket de flesta nog noterat) och jag sitter inte inne och gluttar med datorn.
 
 
jag har solat en del, både på stranden och vid toftasjön. föredrar sjön eftersom där finns träd som ger skön skugga att sitta i. dessutom är vattnet varmare att bada i där. 
 
 
jag äter massor med frukt och smoothies och bär. till exempel vattenmelon
 
 
jag träffar fina personer som de här två till exempel.
 
 
och äter sommarmat som oftast består av något grönt och något proteinigt. här blev det köttfärsbiffar med sötpotatis och sallad. 
 
 
lite träning hinner jag också med. oftast på morgonarna när temperaturen fortfarande inte nått över 25 grader. imorse var jag dock med helene på ett utomhusgym kl. 8.30 och det var ändå jättevarmt! men kul att prova något nytt :)
 
idag har jag också varit på stranden med maria, och efter det stack jag hem och gjorde en smoothie och två skivor bröd med jordnötssmör till lunch. sedan dess har jag hunnit ta en tupplur, bli väckt av åskan, äta lite glass, städat, strukit kläder, duschat och om en och en halv timme ska jag in till stan och fira en kompis födelsedag. det blir nog en bra kväll det här!