en lista

hur har din dag varit?

jo, tack. bra än sålänge och förhoppningsvis fortsatt bra! har haft en lugn morgon, varit och tränat på gymmet, lagat daahl till lunch och snart ska vi ner på stan, fika, möta upp neil och senare ikväll ska vi äta middag på bulls pub. kan inte bli annat än bra!
 
vad skulle du hetat om du inte fått det namn du har nu?

lite osäker faktiskt. om jag inte minns fel tror jag mamma och pappa funderade på viktoria. om jag hade varit en pojke hade jag blivit döpt till johan har jag för mig.
 
 
vilket är ditt största beroende?

just nu: jordnötssmör.
 
vad gör du när ingen annan ser?

typ petar näsan och sånt?
 
finns det något helt vanligt som folk gör som du tycker är helt ovanligt roligt?

bra fråga. osäker faktiskt. jag skrattar visserligen åt sånt som ingen annan tycker är kul!
 
 
om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sjukdom skulle du då drabbas av?

pff...jag vet inte, ocd säkert eller något annat kontrollbehovsproblem. om jag känner mig själv.
 
vad beställer du på krogen?

öl, cider eller vin. 
 
vilken är din största skräck?

eld, typ att mitt hem ska brinna ner. eller att alla jag bryr mig om helt plötsligt skulle vända mig ryggen.
 
 
hur gör man för att ragga på dig?

humor. skratta med mig.
 
vad har du funderat över på sistone?

livet in general. allt känns lite överväldigande för tillfället.
 
vad är det konstigaste som hände förra helgen?

inget konstigt hände såvitt jag vet. jo. vi bråkade med varandra och det händer inte så ofta.
 
 
när skäms du?

inte så ofta nuförtiden. jag skäms om jag glömmer bort något viktigt, typ ett möte eller något jag skulle göra på jobbet.
 
berätta om en minnesvärd bakfylla du har haft.

haha, den allara värsta bakfyllan jag haft i mitt liv var efter överlämningsgasquen på högskolan i halmstad. vi hade börjat dricka kl. 13.00 dagen innan och jag mådde verkligen inte bra när jag vaknade den morgonen. otroligt nog lyckades jag ta bussen hem från halmstad till veinge där jag bodde då utan att känna behov av kräkningar. men när jag kom hem kunde jag inte göra annat än att ligga så still som möjligt på soffan resten av dagen.
 
vem är den mest kända människan du har pratat med?

oj. jag har pratat med john rhys davies som spelar gimli i sagan om ringen. det är väl den mest kända kanske?
 
 
vilket uttryck använder du kanske lite för ofta?

"verkligen" är ett ord jag säger hela tiden. 
 
har du fått någon konstig komplimang som varit bra ändå?

mja, konstig var den inte, men oväntad. när jag var 14 år spelade jag teater i amatörförening och en man som också var med sade till mig "har din mamma någonsin berättat hur fina ögon du har?". det har stannat hos mig och jag värderar den spontana och helt ärliga komplimangen otroligt mycket.
 
vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?

jag har alltid för lite eller för mycket att göra.
 
 
vad gör du när du är ledsen?

nuförtiden sluter jag mig. om jag är ledsen över något särskilt som hänt kan jag prata med en vän, hitta tröst någonstans. men om jag bara är allmänt ledsen eller nere så berättar jag det inte för någon.
 
om du fick ha på dig en sak resten av ditt liv, vad skulle det vara?

en enkel, mjuk men smickrande, svart klänning. funkar i alla lägen.
 
har du någonsin slagit någon?

bara på skoj och inte hårt (med vilje). ibland har det blivit hårdare än man menat dock, haha!
 
 
vad ser du fram emot just nu?

så många saker! våren, påsken, att gå på bröllop, att gifta mig, bli moster! men i närmare framtid så ser jag fram emot den här helgen som ska bli så fin. ska dessutom klippa mig imorgon! nästa vecka ska jag förhoppningsvis träffa min syster, vilket ska bli kul!