planer en ledig torsdag

 
gomorgon torsdag. jag lever. jag är ledig idag och klockan är bara tio men jag har hunnit äta frukost, träna en timme, duscha, sätta igång ten maskin tvätt, diska och dricka en kopp kaffe. bra va? känns bra i alla fall. så damn skönt att vara ledig förresten. att få ha lite egen tid. jag planerar att:
 
  • göra lite fint här hemma, möjligen åker jag och besöker lite olika affärer, se om jag kan hitta några bra saker att köpa hem.
  • kanske, kanske plockar jag fram symaskinen och syr något.
  • tänkte att jag skulle fota lite. var ett tag sedan.
  • ska ringa lite folk.
  • ska kanske ta bilen till ryds bilglasreparation, för vi har ett stenskott som bör åtgärdas innan det blir kallt ute och vi har en enorm spricka över hela vindrutan.
lite sånt smått och gott. 
 
good morning. i am off today and have already had breakfast, trained an hour at the gym, showered, put a load of washing on, done the dishes and had a mid-morning cup of coffee. good huh? it is nice to be home and have some "me time". i am planning to go shopping, maybe do some sewing, take photos, make some phone calls, and probably take the car to the carglass repair shop to do something about the little crack in the front window, before it gets any worse.