8. mina brister

 
har dragit mig för den här punkten, men jag behöver väl gå vidare med listan, antar jag. det är svårt att skriva om sina brister. man vill inte riskera att verka för självkritisk och inte heller för självgod. svenska jantelagen? troligen. vilket leder oss till den första av mina brister.
 
1. jag är i allmänhet ganska rädd för att sticka ut, verka annorlunda och vill gärna vara alla till lags. jag vill inte uppröra någon, eller att någon ska vara arg/besviken/ledsen på mig. om någon blir det känner jag mig som typ världens sämsta människa. detta gör väl att jag ibland (läs: ofta) åsidosätter mig själv för att göra andra glada.
 
2. jag är ganska glömsk och allmänt sinnesförvirrad. glömmer lätt bort överenskomna tider, saker jag lovat att göra/ta tag i och kommer på det i sista minuten. stress!
 
3. jag anser att jag har fler brister än styrkor, och det är väl min största brist, så därför slutar jag nog nu innan jag gör den längsta listan någonsin.
 
tack o hej