en sisådär 5 dagar

har egentligen inte så mycket nya bilder att bjuda på från de senaste dagarna, förutom lördag. men lite i alla fall.
 
 
vinterns första frostbild
 
 
en tidig morgon. har börjat dricka morgonkaffet ur julmuggarna nu :-))
 
 
fredagens gotte blev bananglass med mullbär, russin och renée voltaires heavenly spread...perfektion.
 
 
på lördagen for vi till wapnö gård för att gå på deras julmässa. där var fullt med god mat, massor att provsmaka och pilla och kolla på. ett par ostar, ett bröd och lite choklad fick följa med hem. riktigt smaskens, och hungrig blev man ju inte där direkt!
 
 
på lördagskvällen åkte vi hem till mamma och micke, där vi busade med zappa.
 
 
zappa stal allas uppmärksamhet <3
 
 
smilla och zappa bekantade sig lite mer. tänk vad olika två hundraser kan vara varandra. det är helt sjukt att hundar ändå lyckas identifiera en annan ras som att vara hund! eller är det bara jag som tänker på sånt? jag menar en chihuahua vet liksom på något sätt att en irlänsk varghund är av samma art, men de är ju knappast lika varandra...
 
 
nåväl, i köket stod micke och förberedde middagen
 
 
vinet togs fram
 
 
bordet dukades
 
 
och den utsökta middagen serverades! kalkon, potatis, brysselkål, rödkål och brunsås. så. gott.
 
sen spelade vi lite wii och umgicks innan det blev dags att tacka för kvällen. mycket trevlig lördag!
 
och idag har jag fått tillbaka min telefon! lyckorop på det! nu ska jag bara få tillbaka alla mina appar och så. mina bilder är borta!! :-( tyvärr glömde jag göra en back-up...vet ej om de finns i molnet någonstans. får väl se.