Helg med fullt ös

I fredags blev jag inkallad direkt till att jobba på gruppbostaden, efter att jag slutat på mitt vanliga jobb, så det blev verkligen en långdag i arbetets tecken. Ingen löprunda med andra ord. Kom hem direkt efter jobbet med en godispåse istället. Kändes mer passande.
 
I lördags var jag på klassfest. Vi åkte till Ästad gård och gjorde masso skoj. Här kommer lite bilder från dagen.
Efter att ha ätit en salladslunch hos Ulrika åkte vi alltså till Ästad gård och kom dit runt 13.00. En vacker plats.
Där blev vi uppdelade i två lag. Röda och gröna. Tjusig ansiktsfärg fick markera detta.
Sen blev det upptåg av alla dess slag. Hinderbana, kluringar, "tjur"ridning, balansgång med skottkärra. Barnet inom oss fick komma fram och leka och roligt hade vi!
 
Efter tävlingarna gick vi ner till det vackra bastuområdet, njöt av undervattensbastu och bytte om till tjusiga kläder och kände oss fina. Naturen var väldans fin också.
Som avslutning drog vi till restaurangen, åt mumsig Knäredskyckling med färskpotatis och drack gott. Sedan fortsatte visserligen kvällen med dans på logen, och vidare dans i Ulrikas vardagsrum innan det blev dags för sängen.
 
Under söndagen kände jag mig lätt öm och mörbultad i kroppen, men glad var jag och otroligt tacksam över att ha haft så fina klasskompisar under dessa tre åren och något vemodig över att vi så snart kommer att skiljas åt. Det blev i alla fall en dag att minnas och det är bra!