påskens bravader

Påskens långhelg inleddes med en härlig kopp kaffe i soffan. Lediga morgnar innebär att jag kan sitta i morgonrocken framför morgonTV och inte behöva stressa i mig frukosten. Det är något jag verkligen börjat uppskatta sedan jag börjat jobba heltid. Dessa små saker...
 
Jag inledde sedan lördagen med en timme på gymmet tillsammans med mamma, innan vi åkte till pappa för påskfirande med massor av ägg, lax, sill och annat smarrigt. Det har resulterat i 28 timmars frossande av godsaker, för vi kom inte hem förrän cirka 19.00 idag, för Chris och pappa började laga ett trasigt båtsläp (som kommer användas i sommar - fiska på sjön är ju hur mysigt som helst!).
 
Nu har jag skrivit en meny och inköpslista inför veckans mat. Skönt att vara ledig imorgon också, det blir till att plugga, handla, städa och träna. Ska nog bli en bra dag imorgon också.