Money, money, money

Alltså, det här med att vara student är en knepig grej. Under majoriteten av året har man pengar så att man klarar sig precis. Man kan inte spara undan och man kan inte unna sig särskilt mycket. Fine. Så kommer sommaren och man jobbar på och man tänker "mohahah, äntligen ska jag få lite mer klirr i kassan och kan unna mig det här och det där". Men när den där, för mig, fetelönen kommer och räkningarna är betalda, så kommer det en känsla. Jaha, vad ska jag göra med pengarna? Uhm, jag sparar undan si och så, jag vill ju kunna resa nånstans, om typ två år. Uhm, jag skulle visserligen behöva köpa en bil...Jo, det behövs tycker killen, en bil måste vi ha. Okej, jag säger inte emot, en bil underlättar. Jag skulle ju vilja köpa lite nya kläder inför hösten, det vore trevligt... Fast bäst är nog att hålla i pengarna.

Sen när den där förbaskade bilen kommer ha bli köpt så har vi lika lite pengar som vilken vanlig månad som helst. Plus bilutgifter varje månad för resten av året. Jag hatar pengar.