Kvällen

Så var det kvällen redan. Har varit på Maxi och handlat lite godis, tänkte först hyra film på hemmakväll men sen struntade vi i det. Lite naturgodis, nötter är alltid gott och lite vanligt godis. Har inte bestämt mig för om jag ska läsa och gotta mig eller kolla på tv/film och gotta mig. Är lite sugn på att läsa. Fast läser man för mycket Harry Potter om man drömmer att Voldemort vill döda mig och jag måste fly?? o.O

Jag och Louen gick på en timmes promenad innan, det var jätteskönt varför går jag inte oftare?? Kanske ska börja gå till skolan? Man ska ju gå 10.000 steg om dagen säger de och det gör jag knappast. Får börja satsa på det!

Vi lagade hemmagjord Chili con carne, mycket bättre än att köpa kryddmixen, som innehåller natriumglutamat vilket är giftigt för kroppen. Det finns i de flesta kryddblandningar och buljong, så kolla innehållsförteckningen! Ett annat råd, köp helst inget som innehåller palmolja, regnskogen skövlas för att få plats med palmplantager där palmerna används för just palmolja. Jag har tagit ståndpunkt och vill inte vara del av regnskogsskövlingen. Det kan löna sig att kolla på innehållsförteckningen innan man köper något!

 

Louens hår ser nästan svart ut, men det är egentligen rött. Undrar varför min kamera gör så?
#1 - - Anonym:

hej madde! vilken fin blogg du har!

ska jag börja följa:D

stor kram!