Snö??

Snart flyttas det! Jo verkligen! Om en vecka :D Längtar, ska bli roligt att bo i Halmstad. Roligt och lättare...förhoppningsvis billigare :) Men jag behöver ett nytt skrivbord...nån som har lust att skänka mig 500 kronor? Fick pengar av mormor men jag vet inte om jag borde köpa ett skrivbord för det eller om jag ska köpa kattmat för det :P Det får nog bli kattmat tills vidare. Man har ju inte så mycket pengar när man är fattig student tyvärr...

Det var värst vad det snöar idag...på den 24 mars..tststs jaja vad kan man göra? Jag antar att jag blir en bättre miljövän när jag flyttar till Halmstad och tar cykeln till skolan varje dag istället för bilen. Men å andra sidan flyttar ju nya människor in här som antagligen kommer ta bilen till jobbet etc...det går bara runt i cirklar :P Nä länder borde snarare ta sitt ansvar och förbjuda all sorts nedkräpning och det inkluderar att inte sortera sina sopor. Blir så arg när jag läser att Grekland, Portugal, Storbrittanien och Irland (!), Finland, Italien och Spanien alla endast återvinner en pytteliten del av allt skräp.
image14

Källa: www.defra.gov.uk/environment/statistics/waste/kf/wrkf08.htm

Hemskt att se eller hur?  Fy skäms på dessa länder. Skulle tro att EU hade några lagar på hur sånt ska skötas.

För övrigt har jag inte gjort så mycket...Kört till Karlstad och tillbaka torsdag - fredag -.- Så mycket för mitt miljösnack. Mormor skulle hämtas och hon hade en TV som hon skulle ge till mamma så hon kunde inte ta tåget. Så man får väl se det på det viset. Vi återanvände åtminstone TV:n :P Det snöade riktigt rejält på vägen hem från Karlstad i fredags ända fram till Trollhättan. Det var inte kul att köra i kan jag ju erkänna, fick krypa i 60 km/h :P Men efter Trollhättan blev det fint på vägarna så då gick det lite snabbare.

Sen har man ätit massa godis och grejer, har inte varit på gymmet särskilt mycket på senaste heller, har haft lite för mycket att göra på senaste... puh puh men men när man bor i Halmstad kommer allt bli lättare. Halmstad is the shit!

Tog en promenad i det fina vädret igår, men James vill inte ut idag igen, undrar varför :P MOhaha...

image15