Ensamma nätter

Det har blivit många ensamma nätte på senaste då jag sover mycket på jobbet (journätter) och James har också sovit där, inatt sov han över hos mamma för han örjade klockan 7 i morse, så inatt blev man ensam igen. Och nu kommande natt sover jag på jobbet :( Sen ska jag inte sova där på ett tag. Men om någon vecka eller så har jag tre sovande jour igen. Tjatigt som tusan. Men då slutar jag i alla fall klockan 9 dagen efter och inte typ 13. Så det är i alla fall skönt. Förutom på torpet för då ska jag jobba 26 timmar *grr*. Jaja hoppas det blir mysigt.

Balkongen skulle ha blivit målad för typ två veckor sen men det har fortfarande inte blivit gjort. Fattar inte vad de håller på med egentligen, verkar inte strukturerat för fem öre. De målade EN balkong på hela längan, sen har det inte kommit längre än att lägga papper. Bara det tog dem en hel vecka. Borde inte ta mer än en dag faktiskt. Så svårt är det inte :P Men men...

Sen får man ju tydligen inte ha sina katter utan uppsikt på balkongen om man inte har den innätad. Jag förstår lagen och tycker det är heltriktigt, det jag inte tycker är riktigt är att hyresvärden själv kan bestämma om man får lov att näta in sin balkong eller inte. Återigen kan jag förstå hyresvärden om man gör åverkan på balkongen. Men om man bygger en ram som inte behöver borras fast borde man ju faktiskt få ha det utan något vidare gnäll. Men det är förfulande för området!  Är det verkligen så fult? Om de nu är rädda för att folk ska bygga fula konstruktioner kan de ju istället ha som policy att de måste komma och titta på ramen innan den sätts upp. Bah...

Härom veckan var jag och älsklingen nere vid Laxvik och skulle flyga drake. Draken gick sådär, men det var mysigt att komma iväg lite. Någon dag får vi ta med kissarna dit det är ju så mysigt :)







Bonusbild på Pixie ;)